بلاگ

بازگشت به بلاگ

آنچه باید درباره اجاره تجهیزات پزشکی بدانید

اجاره تجهیزات پزشکی

راهنمای کامل اجاره تجهیزات پزشکی

عرضه تجهیزات پزشکی اساساً با طیف گستردهای از محصولات پزشکی سروکار دارد که توسط فروشندگان و تامین کنندگان تجهیزات پزشکی به بیمارانی که به آن نیاز دارند ارائه می‌شود. در صورت نیاز به تجهیزات پزشکی می‌توانید آن را خریداری کرده و یا اجاره کنید.

موضوع اجاره تجهیزات پزشکی تا حد بسیار زیادی به نوع نیاز، مدت زمان و قیمت تجهیزات پزشکی مورد نیاز شما بستگی دارد. اینها تجهیزاتی هستند که عموما در روند بهبودی بیمار و  پس از خروج از بیمارستان یا برای مراقبت طولانی مدت از بیماران در منزل مورد نیاز هستند.

با توجه به پیشرفت علم و فناوری‌های نوین پزشکی، امید به زندگی در بیماران و سالمندان افزایش یافته است. تجهیزات پزشکی مدرن یکی از دلایل پایین بودن و کاهش میزان مرگ و میر در سالهای اخیر است. بیمارستان‌ها و اورژانس‌ها از تجهیزات پزشکی برای درمان و تسکین بیماران استفاده می‌کنند. اما اغلب تجهیزات پزشکی بسیار گران قیمت هستند. آنها می‌توانند هزینه زیادی برای بیماران داشته باشند و پس از درمان و بهبودی، این احتمال وجود دارد که دیگر مورد نیاز نبوده و هرگز از آنها استفاده نکنید.

همچنین این تجهیزات پزشکی ممکن است پس از استفاده از آنها در صورت عدم خرابی و نقص برای شخص دیگری مفید و قابل استفاده باشند. همچنین، ممکن است در برخی مواقع مانند همه گیری ویزوس کرونا کمبود تجهیزات وجود داشته باشد و اجاره آن برای بسیاری از بیماران مفید و مقرون به صرفه خواهد بود. اصولا بیماران برای پیگیری درمان در منزل بیشتر تجهیزات پزشکی را اجاره می‌کنند.

برخی از بیماران برای داشتن زندگی با کیفیت بالا و عملکرد بهتر و مستقل تا حد امکان به نوع خاصی از تجهیزات پزشکی با کیفیت نیاز دارند. همچنین در بسیاری از موارد، بیماران تنها برای مدت کوتاهی به استفاده از این نوع تجهیزات نیاز دارند و نیازی به انجام هزینه‌های گزاف برای خرید این دستگاه‌های غالبا کمیاب و گران ندارند.

در این شرایط اجاره تجهیزات پزشکی به عنوان راه حلی آسان و مقرون به صرفه برای رفع نیازهای کوتاه مدت تجهیزات پزشکی بیماران بحساب می‌آید.

مزایای اجاره تجهیزات پزشکی چیست؟

هزینه اجاره کمتر از خرید تجهیزات است.

تخت های بیمارستانی برای اجاره در منزل برای چند صد یا هزاران نفر در دسترس است. اگر برای خرید آنها به بازار بروید، ممکن است به راحتی هزینه‌های بسیار زیادی برای شما داشته باشد. همچنین انواع تخت‌های برقی و مکانیکی پزشکی برای اجاره موجود می‌باشد. آنها با کیفیت بالاتر و با عملکرد متنوع هستند، به عنوان مثال تخت‌های بیمارستانی برقی، نیمه برقی و مکانیکی برای اجاره در دسترس هستند.

مطالعه ...
سویه جدید امیکرون، علائم آن چیست؟

هزینه کرایه ویلچر در تهران در مقایسه با خرید ویلچر بسیار پایین‌تر است. ویلچرهای دستی، ویلچرهای برقی، صندلی های حمل و نقل و بالابر‌ها ویلچرهایی هستند که اجاره داده می‌شوند و با قیمت پایینی در دسترس بیماران و افراد دارای مشکلات حرکتی هستند. کپسول‌های اکسیژن اجاره‌ای نیز با قیمت بسیار معقول در ماه موجود است. شما می‌توانید مدل های مختلفی از دستگاه اکسیژن ساز را برای اجاره پیدا کنید. دستگاه های کمک تنفسی بای پپ یا ونتیلاتور اجاره‌ای را می توان با قیمت مناسبی تهیه کرد. آنها را می‌توان دوباره پر کرد و دوباره استفاده کرد. به این ترتیب با هزینه کمتر و به صرفه‌تر است.

چه کسانی از تجهیزات پزشکی اجاره‌ای استفاده می کند؟

بیماران در بستر استراحت در منزل یا سایر بیماری‌ها از تخت‌های بیمارستانی استفاده می‌کنند. بیماران فلج و سایر ناتوانی‌ها نیز به تخت‌های پزشکی برای اجاره نیاز دارند. افراد دارای معلولیت دائم، ناتوان موقت، آسیب دیده یا بیمار از ویلچر اجاره ای برای سهولت و امکان تحرک بهتر استفاده می‌کنند. هزینه این تجهیزات کمتر و مقرون به صرفه‌تر است.

یک ویلچر راحت ارتوپدی را می‌توان با قیمت بسیار ناچیز اجاره کرد. دستگاه های کمک تنفسی، اکسیژن ساز ها و کپسول اکسیژن اجاره ای توسط بیمارانی که بیماری یا مشکلات تنفسی دارند استفاده می‌شود. کوهنوردان یا سالمندان نیز ممکن است آن را اجاره کنند.

گزینه های پیش روی شما چیست؟

به طور کلی دو نوع عمده تجهیزات وجود دارد 1- تجهیزات پزشکی بادوام و 2- لوازم پزشکی یکبار مصرف.

بسیاری از این نوع محصولات را می‌توان با شرایط ویژه در خانه استفاده کرد که می‌تواند مدیریت نیازهای اولیه و نیازهای پزشکی، مراقبتی و پرستاری افراد بیمار، مسن یا معلول را بسیار آسان کند. این دو دسته طیف گسترده ای از محصولات را از نظر در دسترس بودن، هزینه و اثربخشی پوشش می‌دهند.

بسیار خوب، همانطور که از نام آن مشخص است “تجهیزات پزشکی بادوام” که اصولا شامل دستگاه‌های گران قیمت پزشکی می‌شوند برای استفاده طولانی مدت در نظر گرفته شده‌اند. آنها اغلب به عنوان “Durable medical equipment” گفته می‌شوند. این دسته شامل تجهیزات مختلفی می‌شود که شامل وسایل کمک حرکتی مانند واکر و ویلچر، کمک تنفسی، دستگاه های پایش علائم حیاتی، تخت بیمارستان، پروتز، اکسیژن ساز‌ها، تشک مواج، وسایل کمکی مراقبت شخصی مانند صندلی حمام یا وسایل کمکی پانسمان و محصولات مختلف دیگر می‌شود.

همچنین لوازم پزشکی یکبار مصرف، به اقلامی گفته می‌شود که فقط یک بار می توان از آنها استفاده کرد و سپس دور انداخته می‌شوند. این دسته شامل محصولات بی اختیاری مانند لباس زیر یکبار مصرف، انواع پوشینه بزرگسال، کاتتر(کاندوم شیت)، زیر انداز بیمار، نوار تست قند خون، دستکش محافظ و بانداژ و … می‌شود که البته این دسته ذکر شده بدلیل ماهیت آنها و رعایت موارد بهداشتی قابل اجاره نیستند.

مطالعه ...
چرا تست سریع کرونا COVID-19؟ زود، تند، سریع... درمحل!

اهمیت فروشندگان و تامین کنندگان تجهیزات پزشکی

تامین کنندگان تجهیزات پزشکی نقش حیاتی و بسزایی در تسریع و بهبود کامل بیماران و تسهیل زندگی آنها دارند. به عنوان مثال این خدمات از دستگاه‌های حیاتی نگهداری بیماران ICU – CCU در منزل گرفته تا شیر دوش برقی، دستگاه فتوتراپی برای زردی کودک به مادران نوزادان تازه متولد شده مزیت بزرگی را ارائه می دهد.

تامین کنندگان تجهیزات پزشکی با اجاره این تجهیزات یک منبع بسیار مهم برای همه کسانی هستند که نیازهای ویژه ای مانند دیابت یا فلج مغزی دارند که به لوازم پزشکی پیشرفته، خاص و انواع تجهیزات پزشکی نیاز دارند.

تجهیزات پزشکی بادوام و سایر لوازم پزشکی که فرد ممکن است در سایر مراکز استفاده کند همیشه مناسب یا موثرترین محصول برای بیمار نیست.

در بسیاری از مواقع، محصولات بی اختیاری فقط به دلیل مقرون به صرفه بودن و دسترسی آسان به آنها در مرکز توانبخشی توصیه می‌شوند. یافتن محصول مناسب برای بیمار بر عهده کارشناسان پرستاری و مراقبت است.

ترجیحات شخصی بیمار و خانواده نقش مهمی در انتخاب مناسب تجهیزات پزشکی دارند. برخی از عواملی که اغلب در نظر گرفته می شوند عبارتند از میزان نیاز، تناسب، سهولت تغییر و قیمت.

متخصصان شرکت های معتبر اجاره تجهیزات پزشکی نه تنها تجهیزات را عرضه می کنند، بلکه می‌توانند در مشاوره و آموزش دادن برای انتخاب تجهیزات مناسب به بیماران کمک زیادی کنند.

در نتیجه

هیچ کس نمی‌تواند اهمیت داشتن تجهیزات پزشکی مناسب برای بیماران بد حال  ICU – CCU یا سالمندان را مانند ونتیلاتور، مانیتور علائم حیاتی، بای پپ، تخت بیمارستانی، ویلچر، واکر، ساکشن و غیره را دست کم بگیرد، به خصوص زمانی که سلامتی خود یا نزدیکان و عزیزانشان در خطر باشد.

بنابراین، می‌توان گفت که خدمات اجاره تجهیزات پزشکی با کاهش هزینه‌ها و کمک در انتخاب بهتر واقعاً می‌تواند یک مزیت بزرگ برای همه باشد!

اگر در این مورد سوالاتی دارید، نگران نباشید، ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم. برای اجاره هر نوع تجهیزات پزشکی مورد نیاز  با ما تماس بگیرید.

تیم نویسندگان و تولید محتوای ثمین

تیم نویسندگان و تولید محتوای ثمین

تیم نویسندگان و تحریریه ثمین متشکل از کادر درمان، پزشکان عمومی و متخصص، یرستاران، روانپزشکان و ... با همکاری تیمی از تولید کنندگان محتوای پزشکی شامل مترجمان و ویراستاران و محققین تلاش دارند محتوای بروز و تخصصی را در اختیار کاربران وب فارسی قرار دهند.

بازگشت به بلاگ
خدمات سلامت در منزل