تست سریع کرونا در منزل

ما به شما آزمایش های تشخیصی دقیق برای محافظت از خود و اطرافیانتان را با رعایت کلیه پروتکل‌ها ارائه می دهیم.

تست سریع چیست؟
تست PCR چیست؟
تست آنتی بادی/ تاثیر واکسن چیست؟
تفسیر آزمایشات چگونه است؟

انجام تست سریع کرونا توسط خودم.

20% تخفیف سازمانی (کاملا اقتصادی)

تست سریع کرونا در منزل

ما به شما آزمایش های تشخیصی دقیق برای محافظت از خود و اطرافیانتان را با رعایت کلیه پروتکل‌ها ارائه می دهیم.

تست سریع چیست؟
تست PCR چیست؟
تست آنتی بادی/ تاثیر واکسن چیست؟
تفسیر آزمایشات چگونه است؟

انجام تست سریع کرونا توسط خودم.

20% تخفیف سازمانی (کاملا اقتصادی)

 

رپید تست سریع کرونا

آنتی ژن | آنتی بادی واکسن

229,000 تومان
  • اعلام نتیجه در 15 دقیقه
  • نمونه گیری در منزل کمتر از 2 ساعت
  • نمونه گیری از مخاط بینی
  • بدون ارائه گزارش
  • توسط پرستاران مجرب در منزل

تست PCR با سوآب

349,000 تومان
  • در بهترین آزمایشگاه های تهران
  • نتیجه بین 12 تا 24 ساعت
  • نمونه گیری از مخاط بینی
  • نمونه گیری از بینی و ته حلق
  • دارای QR کد و ارائه به پرواز
  • توسط پرستاران مجرب در منزل
پرطرفدار

تست آنتی بادی

آزمایشگاهی

180,000 تومان
  • در بهترین آزمایشگاه های تهران
  • نتیجه بین 24 تا 48 ساعت
  • نمونه گیری سریع در محل
  • نمونه گیری از خون
  • توسط پرستاران مجرب در منزل
  • آنتی بادی کرونا و یا واکسن

درخواست سریع انجام تست در منزل

  • 0

سوالات متداول تست و آزمایش کرونا COVID-19

آزمایش PCR (به معنای واکنش زنجیره ای پلیمری) با سواب بینی یک آزمایش دقیق و قابل اعتماد برای تشخیص مواد ژنتیکی ارگانسیم ویروس کرونا است. اگر در زمان آزمایش به ویروس کرونا مبتلا شده باشید، این آزمایش وجود ویروس را تشخیص می‌دهد. مثبت بودن تست به این معنی است که شما احتمالاً به کرونا مبتلا هستید. نتیجه آزمایش منفی به این معنی است که احتمالاً در زمان انجام آزمایش COVID-19 نداشته اید. اگر علائم کووید را دارید یا در معرض فردی قرار گرفته اید که آزمایش کرونای مثبت داشته است حتما آزمایش دهید.

پس از ثبت درخواست شما کارشناسان پرستاری ما در منزل یا محل کار شما حاضر شده و با رعایت کلیه پروتکل‌ها نمونه گیری به عمل می‌آید.

سه مرحله کلیدی برای آزمایش COVID-19 PCR وجود دارد:

جمع آوری نمونه: پرستار یا نمونه گیر ازمایشگاه  از وسیله ای بنام سواب برای جمع آوری مخاط تنفسی موجود در بینی شما استفاده می کند. پس از جمع آوری، سواب در یک لوله قرارداده شده و سپس به آزمایشگاه ارسال می‌شود.

استخراج: زمانی که آزمایشگاه نمونه را دریافت می کند، توسط روزش‌های مخصوص مواد ژنتیکی ویروس را از سایر مواد موجود در نمونه جدا می‌کند.

PCR: مرحله PCR سپس از مواد شیمیایی و آنزیم های خاص و دستگاه PCR به نام چرخه حرارتی استفاده می‌کند. هر چرخه گرمایش و سرمایش باعث افزایش (تقویت) مقدار ماده ژنتیکی مورد نظر در لوله آزمایش می‌شود. پس از چرخه های بسیار، میلیون ها نسخه از مواد ژنتیکی ویروس کرونا SARS-CoV-2 در لوله آزمایش وجود خواهد داشت. اگر SARS-CoV-2 در نمونه وجود داشته باشد، یکی از مواد شیمیایی موجود در لوله، نور فلورسنت تولید می‌کند. هنگامی که میزان آن به اندازه کافی تقویت شد، دستگاه PCR می تواند این سیگنال را تشخیص دهد. از نرم افزار ویژه ای برای تفسیر سیگنال به عنوان نتیجه آزمایش مثبت یا منفی استفاده می کنند.

در صورت داشتن هر یک از علائم زیر ممکن است پزشک شما آزمایش کرونا را توصیه کند و نیاز به انجام ازمایش داشته باشید:

تب یا لرز.

سرفه.

تنگی نفس یا مشکل در تنفس.

خستگی.

دردهای عضلانی یا بدن.

سردرد.

از دست دادن جدید چشایی یا بویایی.

گلو درد.

احتقان یا آبریزش بینی.

حالت تهوع یا استفراغ.

اسهال

باید توجه داشت همه افراد مبتلا به کرونا علائم ندارند. و سا همه افراد تمام علائم ذکر شده در بالا را بروز نمی دهند. اگر در طول همه‌گیری کووید احساس ناخوشی داشتید، حتی اگر بطور کامل واکسینه شده‌اید، لطفاً با پزشک خود مشورت کنید.

برای انجام تست PCR آمادگی خاصی نیاز نیست، بدلیل جلوگیری از انتشار ویروس بهتر است در محیطی که شخص دیگری حضور ندارد این تست انجام شود.

برخلاف آزمایش PCR، آزمایش آنتی ژن فقط می‌تواند تعیین کند که آیا ویروس فعال در بدن شما وجود دارد یا خیر. تست سریع نمی‌تواند مقادیر کم ویروس یا موارد بدون علامت را به همان دقتی که آزمایش PCR می تواند تشخیص دهد. تست سریع تا حدودی دقت کمتری دارد و احتمال منفی کاذب بیشتر است.
ولی برای جلوگیری از همه گیری تست سریع به مراتب سریعتر و کارا تر از تست PCR می‌باشد.

در تشخیص صحیح و دقت نتیجه تست ها عوامل متعددی از جمله نوع کیت به کار گرفته شده، زمان نمونه گیری، نحوه نمونه گیری و شرایط محیطی نمونه گیری کرونا دخیل هستند که می‌توانند بر نتیجه تست تاثیر بگذارند.

ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که آیا خودم می‌توانم نمونه‌گیری کنم؟

در پاسخ باید بگوییم بله این امکان وجود دارد اما باید موارد زیر را در نظر بگیرید:

1- در صورت نمونه گیری بهتر است شخص دیگری برایتان این کار را انجام دهد

2- احتمال انتقال بیماری به فرد نمونه گیر

3- در صورت نیاز به انجام رپید تست سریع کرونا توسط خودتان می‌توانید برای تهیه کیت تست سریع کرونا به این صفحه مراجعه کنید.

نگاه کنید به آموزش تست سریع کرونا

میزان دقت رپید تست های سریع کرونا به عوامل متعددی وابسته می‌باشد که مهمترین آنها زمان شروع علایم و نحوه نمونه‌گیری می‌باشد.

در صورت نمونه گیری صحیح و زمان مناسب نمونه گیری کیت‌ها در وضعیت نتیجه مثبت تا ۹۸٪ دقیق می‌باشند و درصورت نتیجه منفی تا ۷۰٪ می‌توان به‌ نتیجه این اعتماد کرد.

مثبت شدن تست کووید-19 حتی بدون علائم می تواند آزار دهنده باشد، اما چه مدت پس از ابتلا باید انتظار داشته باشیم که آزمایش مثبت ما شود؟

متأسفانه، بسیاری از افراد می توانند هفته ها یا حتی ماه ها آزمایش COVID-19 مثبت داشته باشند، اما یک خبر خوب وجود دارد: افراد احتمالاً برای مدت طولانی مسری نیستند، حتی اگر آزمایش آنها مثبت باشد، و بنابراین بعید است که ویروس را به دیگران منتقل کنند.

سواب یک نوک به جنس الیاف پنبه‌ای نرم روی یک چوب یا لوله پلاستیکی بلند و نازک با انعطاف پذیری است که به داخل بینی شما می‌رود. سواب‌های بینی انواع مختلفی دارند، از جمله سواب‌های بینی که نمونه‌ را بلافاصله از داخل حفره‌های بینی جمع‌آوری می‌کنند و سواب‌های نازوفارنکس که برای جمع‌آوری به داخل حفره بینی می‌روند. هر نوع از سواب‌ها برای جمع آوری مخاط برای آزمایش PCR COVID-19 کافی است.

جواب درست

تفسیر وضعیت نتایج احتمالی آزمایش‌های کرونا (کووید 19)

منفی: به این معنی است که هیچ RNA SARS-COV-19 در نمونه آزمایش شده تشخیص داده نشده است. بیمار یک گواهی با نتیجه “منفی” همراه دارای تاریخ و زمان نمونه گیری و تاریخ گزارش دریافت می کند.

 

مثبت: منظور از “مثبت” این است که SARS-COV-2 RNA (از مناطق ژنتیکی مورد تجزیه و تحلیل) در نمونه آزمایش شده تشخیص داده شده است. بیمار یک گواهی با نتیجه “مثبت” همراه با تاریخ نمونه گیری و تاریخ گزارش با مهر آزمایشگاه دریافت می کند.

 

غیرقطعی: به این معنی است که یک یا چند ژن در چرخه های آخر (معمولاً بالاتر از ct 35) تکثیر می شوند، به معنای بار ویروسی کم (به دلیل دوره بهبودی پس از بیماری یا دوره کمون بیماری). این نوع نتیجه باید با اطلاعات بالینی بیمار تفسیر شود و در صورت لزوم آزمایش تکرار شود. بیمار مربوطه گواهی نتیجه مشکوک(غیر معتبر) دریافت می کند و نیاز به درخواست آزمایش جدید است.

خدمات سلامت در منزل